اجرای طرح های نظرسنجی

موسسه پویا پردازش در کلیه موضوعات تحقیقات بازار و سنجش رضایت مندی مشتریان ، رضایت مندی کارکنان و ذینفعان شرکت (سازمان) ، طرح های نظر سنجی در سطح کشور اجرا می نماید . در اجرای نظرسنجی ، سنجش رضایت مشتریان از روشهای نظرسنجی انلاین و آفلاین استفاده می شود .

شرکتها در موارد مختلفی نیاز مند اجرای طرح های نظر سنجی می باشند . که شامل موارد ذیل است

1-1-نظرسنجی از کارکنان

این نظرسنجی به منظور ارزیابی میزان رضایت کارکنان و بازخورد کارکنان از تعامل با شرکت و عوامل موثر بر ضایت مندی انها اجرا می شود

2-1-نظرسنجی از مراجعین و ارباب رجوع

نظرسنجی از مراجعین و ارباب رجوع به منظور بررسی میزان رضایت مندی ارباب رجوع و بررسی نظرات و پیشنهادت انها ( تکریم ارباب رجوع ) و تعیین سطوح رضایت و شناسایی عوامل موثر بر آن اجرا می گردد که به دو صورت حضوری و انلاین قابل اجرا می باشد .

3-1-نظرسنجی از مشتریان شرکتها

نظر سنجی مشتریان شامل شرکتهای خصوصی و دولتی که دارای مشتری بوده به منظور تعیین میزان رضایت مشتریان و شناسایی نظرات انها در خصوص نقات قوت و ضعف محصولات / خدمات ، عملکرد و ….. می باشد . از این طریق جایگاه شرکت و برند در ذهن مشتریان ارزیابی می گردد و همچنین عوامل موثر بر آن نیز تعیین می شود .

4-1- نظرسنجی از کلیه ذینفعان

نظرسنجی از کلیه ذینفعان شرکت که به ان نظرسنجی 360 درجه می گویند . در این نظرسنجی از کلیه ذینفعان میزان رضایت و نظرات انها سنجیده می شود . ذینفعان شامل کارکنان ، ارباب رجوع ، تامین کنندگان ، نمایندگان ، سهامداران ، مشتریان و بازنشستگان می باشد .

5-1-نظرسنجی رویدادها

نظرسنجی رویدادها مانند نظر سنجی در انتخابات که در این طرح ها سازمانها ، شرکتها یا ارگانهای دولتی به منظور بررسی نظرات مردم و جامعه در خصوص کاندیداهای انتخابی و انتظارات انها بررسی می شود .

1-2-نظرسنجی دوره ای یا متوالی .

در این نظرسنجی شرکتها اقدام به سنجش رضایت مندی مشتریان ، بصورت متوالی در طی زمانهای تعیین شده می کند تا روند رضایت مندی مشتریان بررسی شده تا بتواند اقدامات اصلاحی را به منظور افزایش رضایت مندی مشتریان اقدام نمایند . مانند نظرسنجی و سنجش رضایت مشتریان بصورت فصلی که با تحلیل نتایج نظرسنجی ، سطح رضایت مشتریان و بازخورد انها از کالا و خدمات شرکت ارزیابی گردد .

2-2-نظرسنجی مقطعی

در نظرسنجی مقطعی ، تحقیق بر اساس مشکل یا مساله ای خاص اجرا می گردد . در این حالت ، سازمان با مشکلی مواجه شده است که نیاز مند کسب اطلاعات برای حل مشکل است . بدین منظور سوالات بر مبنای مساله مشخصی ، طراحی و بر اساس انها نیز جامعه اماری مشخصی نیز تعیین می گردد . سپس پرسشنامه طراحی شده و نتایج نظرسنجی بر اساس سوالات طراحی شده تحلیل می گردد

جمع بندی

با توجه به مطالب و عناوین ذکر شده نظرسنجی دارای وسعت زیادی بوده و اهداف مختلفی را شامل می شود که متولی و پاسخگوها متنوع می باشند . در بخش بازار و شرکتهای تولیدی و خدماتی نظرسنجی حول مشتریان صورت می گیرد و موضوع مورد بررسی در حوزه بازاریابی می باشد . اما در سایر بخش ها نظرسنجی می تواند اهداف اجتماعی ، سیاسی ، مدیریت شهری و….. داشته باشد .

<!– Google tag (gtag.js) –>

… (several lines of code) …

</script>